در حال بارگذاری محتوا ...

هشدار به دارندگان آیفون درخصوص به روزرسانی iOS 15

به گزارش روزنامه سان، آخرین نسخه iOS مورد استفاده آیفون و آی پد، دو پچ امنیتی مهم را برطرف می کند.

iOS ۱۵ در ماه سپتامبر عرضه شد، ولی یکی از پائین ترین نرخ های جذب در چند وقت اخیر را دارد. تاکنون، حدود ۷۲ درصد از تمام آیفون های عرضه شده در چهار سال گذشته آنرا نصب کرده اند ، در حالیکه در آی پد این عدد حتی کمتر است و ۵۷ درصد را نشان می دهد. این بدان معناست که میلیون ها دستگاه هنوز به صورت بالقوه در خطر هستند.

نخستین مشکل یک برنامه مخرب است که امکان دارد بتواند اطلاعات اپل آی دی شما و همینطور جستجوهای اخیر درون برنامه را به دست آورد.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که آیا هیچ هکری موفق به استفاده از این نقص شده است یا خیر، ولی خوب است که بشنویم که بالاخره مشکل برطرف شده است.

در همین حال، آخرین به روزرسانی iOS نیز یک نقص نگران کننده دیگر را برطرف می کند. این مورد نه تنها روی آیفون و آی پد تأثير می گذارد، بلکه اپل واچ را نیز از آن در امان نخواهد بود.

اشکال پیدا شده به یک برنامه شخص ثالث اجازه می دهد اولویت های حریم خصوصی را پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، کاربران اپل واچ باید واچ OS ۸ را برای جلوگیری از آن نصب کنند.

اپل آخرین اصلاحات را در یک سند پشتیبانی به اشتراک گذاشته شده در وب سایت رسمی خود فاش کرد. این فهرست به گونه نامتناوب به روزرسانی می شود؛ یعنی زمانی که شرکت تحقیقات کاملی در خصوص مشکلاتی که از آنها مطلع شده است، انجام داد، فهرست را به روز می کند.

Share this post on:

ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مطالب …

گروه برنامه نویسی کاکتوس با هدف ایجاد زیرساخت و آنلاین سازی کسب و کارها ایجاد شد. بنابراین به طور جدی به تمام زمینه های ممکن در این عرصه ورود پیدا کرده و با تمام توان برای بهبود شرایط کسب و کارها در کشور تلاش می کند.

آیکون های اجتماعی